Ballet class for professional dancers
“Theory is born from practice” observed the baroque painter Hannibale Carraci. Ballet classes today should be geared to train technically professional dancers with bodies prepared to dance in any movement style. The capability to master the entire classical syllabus will result in a skilful, professional dancer. My method was inspired by the same principals as the training for professional musicians. The foundation of the dancer’s training must be based in understanding his instrument (the human body) and how it functions in movement. Dancers have to transform their instruments to be capable of performing movements not executed in their ordinary daily routine. Developing a good technique in a controlled, coordinated manner, makes movement appear effortless. If this is understood, the dancer can achieve the technical goals faster and then be able to give more time to artistry. I believe in the old school, but new types of exercises are necessary for contemporary demands. My exercises are born from my practical studio work, addressing for example, the use of energy, the function of arms (technically and artistically), the meaning of correct placement, and preparations for different turns. Musicality is stressed to preserve and enhance artistry otherwise technique is just a physical sport-like achievement. I will demonstrate my practical theories with several types of exercises that have successfully and efficiently trained professional dancers internationally.
For professional dancers or advanced ballet students.
« La théorie est née de la pratique » a observé le peintre baroque Annibale Carrache. Aujourd’hui, les classes de ballet devraient être destinées à former techniquement des danseurs professionnels dont le corps peut interpréter tout style de mouvement. La capacité à maîtriser tout le programme classique produira un danseur professionnel compétent. Ma méthode a été inspirée par les mêmes principes que ceux de la formation des musiciens professionnels. La base de la formation du danseur doit être la compréhension de son instrument (le corps humain) et de la manière dont il fonctionne en mouvement. Les danseurs doivent transformer leur instrument afin qu’il puisse exécuter des mouvements qui ne sont pas ceux du train-train quotidien. Le développement de manière contrôlée et coordonnée d’une bonne technique fait que le mouvement paraît facile. Si cela est compris, le danseur peut atteindre ses objectifs techniques plus rapidement pour ensuite pouvoir consacrer davantage de temps aux aspects artistiques. Je crois en la vieille école mais de nouveaux types d’exercices sont nécessaires pour répondre aux exigences d’aujourd’hui. Mes exercices sont nés de mon travail pratique en studio : ils s’intéressent, par exemple, à l’utilisation de l’énergie, à la fonction des bras (techniquement et artistiquement), à l’importance d’un placement correct et à la préparation des différents tours. La musicalité est soulignée pour préserver et améliorer le côté artistique, sinon la technique n’est qu’une prouesse physique à l’image du sport. Je ferai une démonstration de mes théories de la pratique avec plusieurs types d’exercices qui ont formé avec succès et efficacité des danseurs professionnels à l’international.
Pour danseurs professionels ou étudiants de ballets confirmés.
Gabriela Taub Darvash
Master classical ballet teacher, New York